Honda Accord Forums - The DriveAccord community is where Honda Accord 2003+ owners can discuss reviews, service, parts, and share mods. banner
1 - 20 of 20 Posts
De meeste mensen kopen spatlappen voor hun auto's. Ik heb ze alleen voor de voorste twee wielen gekocht, niet voor de achterste. Ik weet niet of Honda nog steeds alleen de voorste twee verkoopt, misschien moet je ze alle vier kopen.

Eenvoudige installatie met een offset schroevendraaier.
Nog gemakkelijker als je het met de wielen eraf doet, zoals bij het roteren van banden...

Koop de OEM spatlappen. Ze zien er eigenlijk mooi uit op deze auto's.
Als ze lijken op de andere OEM "spatlappen" die ik heb gezien, dan zien ze er onopvallend uit, maar ze doen ook bijna niets...

Als je het serieus meent om troep van je auto af te houden, kijk dan naar RallyArmor of iets dergelijks. Ze zijn groot en lelijk, maar ze houden daadwerkelijk troep van de carrosserie af.

Als ze lijken op de andere OEM "modderbeschermers" die ik heb gezien, dan zien ze er onopvallend uit, maar ze doen ook zo goed als niets...
Dat dacht ik ook, totdat ik een paar kilometer met de auto had gereden. Ze zijn misschien onopvallend, maar ze werken wel heel effectief. Ik heb nog geen troep of vuil van de weg op de zijkanten van de auto gehad. Natuurlijk ben ik niet echt aan het 2-wielen in de modder. Het helpt ook dat de wielen iets meer naar binnen staan op de 17's dan op de bredere 19's.

Dat dacht ik ook, totdat ik een paar kilometer met de auto had gereden. Ze mogen dan onopvallend zijn, maar ze werken wel heel effectief. Ik heb nog geen vuil of vuil van de weg op de zijkanten van de auto gehad. Natuurlijk ben ik niet bepaald aan het 2-wielen in de modder. Het helpt ook dat de wielen iets meer naar binnen staan op de 17's dan op de bredere 19's.
Lees ik de gegevens verkeerd? Voor/achter spoorbreedte op 17" is 63,0 inch / 63,8 inch met OEM wiel 8,9" breed vs 19" wiel dat .4" breder is met een spoorbreedte van 62,6 inch / 63,5 inch. Zou dat niet betekenen dat 19" meer naar binnen staat om beide buitenste randen van de voorwielen in hetzelfde vlak te laten liggen?

... het helpt dat de wielen iets meer naar binnen staan op de 17's dan de bredere 19's.
Ik denk dat het andersom is...

Lees ik de gegevens verkeerd? De spoorbreedte voor/achter op 17" is 63,0 inch / 63,8 inch met OEM-wiel 8,9" breed vs. 19" wiel dat .4" breder is met een spoorbreedte van 62,6 inch / 63,5 inch.
Dit is ook mijn begrip.
Als je ook naar de offset specificaties van de wielen kijkt, lijkt het erop dat de 17's ongeveer 1/4" meer offset hebben dan de 19's. (Misschien zodat de 19's niet gaan sporen?

(Het is een andere reden waarom ik blij ben met de 17's - geen spacers nodig.)

Lees ik de gegevens verkeerd? De spoorbreedte voor/achter op 17" is 63,0 inch / 63,8 inch met OEM-wiel 8,9" breed versus 19"-wiel dat 0,4" breder is met een spoorbreedte van 62,6 inch / 63,5 inch. Zou dat niet betekenen dat 19" meer naar binnen zijn getrokken om beide buitenste randen van de voorwielen in hetzelfde vlak te laten liggen?
Dus, zou dat betekenen dat de handling iets beter is met de 17's in vergelijking met (niet-sportmodellen) met 19's?

Ik denk dat het andersom is...

Dit is ook mijn begrip. Als je naar de offset specificaties van de wielen kijkt, lijkt het er ook op dat de 17" ongeveer 1/4" meer offset hebben dan de 19". (Misschien zodat de 19" niet gaan trammen?

(Het is een andere reden waarom ik blij ben met de 17" - geen spacers nodig.)
Ik denk dat de extra velg/bandbreedte zich volledig in de wielkast bevindt.

De set gekocht bij College Hills Honda. De voorkant was zeer eenvoudig te installeren, de achterkant was wat meer werk. Ik heb een eenvoudigere manier gevonden om de achterkant te installeren, na het volgen van de instructies voor één kant.

De set gekocht bij College Hills Honda. De voorkant was heel gemakkelijk te installeren, de achterkant was wat meer werk. Ik heb een gemakkelijkere manier gevonden om de achterkant te installeren, na het volgen van de instructies voor één kant.
Ik heb een set besteld en zou graag meer details willen over een gemakkelijkere manier om de achterkant te installeren. Is het ook echt nodig om een deel van de achterste binnenspatbord uit te snijden?? Die instructie doet me even nadenken :)

Ik heb een set besteld en zou graag meer details willen over een gemakkelijkere manier om de achterkant te installeren. Is het ook echt nodig om een deel van de achterste binnenspatbord uit te snijden? Die instructie doet me even pauzeren :)
Ik ben blij dat je het vraagt, Steve, ik hoopte dat iemand het zou doen.:)

Nee, er is echt geen reden om een deel van het binnenspatbord uit te snijden. Ik denk dat ze dat misschien doen voor de speling van de achterkant van een van de schroeven, maar ik heb het niet gedaan en het was niet nodig. De instructies vertellen je om de 3 schroeven en de knipclip van het binnenspatbord naar de bumperafdekking te verwijderen.

Ik heb dat gedaan voor de bestuurderskant, maar realiseerde me al snel dat dat ook niet nodig was. De enige reden die ik kon bedenken was dat je de bumperafdekking weg kon trekken van het binnenspatbord, zodat je een tang kon gebruiken om de twee (Spring Nuts) clipmoeren vast te zetten. Er is een gemakkelijkere manier om die clipmoeren vast te zetten.

Het moeilijkste deel van de installatie is om die twee clipmoeren nauwkeurig vast te zetten. Wat ik deed was maskeertape gebruiken om de exacte locatie te markeren. Ik hield de beschermer tegen de bumperafdekking waar hij hoorde te komen. Vervolgens plaatste ik twee stukjes tape gelijk met de gaten in de beschermer. Vervolgens plaatste ik de clipmoer gelijk met de maskeertape. Om de clipmoer aan de bumperafdekking vast te zetten, gebruikte ik de schroef, draaide ik hem in de clipmoer en draaide ik hem helemaal vast. Dat doet hetzelfde als een tang. Je hebt een haakse kruiskopschroevendraaier nodig, tenzij je het wiel verwijdert. Ik heb er een met ratel, wat het gemakkelijker maakte. Zodra je de clipmoer hebt vastgezet, kun je de schroef verwijderen en blijft hij op zijn plaats. Herhaal dit voor de tweede clipmoer. Als je nauwkeurig was met je maskeertape, komen de gaten van de modderbeschermer overeen met de clipmoeren en kun je vervolgens de twee schroeven plaatsen en vastdraaien.

Nog één ding, er is een enkele expanderende knipclip aan de onderkant van de bumperafdekking. Wrik gewoon de knop omhoog en de clip trekt er zo uit. Ze geven je iets langere knipclips omdat ze door de onderkant van de beschermers worden geïnstalleerd. Ze zijn bedoeld om de knipclips die er zijn te vervangen. Ik merkte dat die ze je geven een beetje los zitten. Ik gebruikte de originele en die passen veel strakker.

Als je wilt, kun je de clipmoeren zelfs over de maskeertape plaatsen. Ze bijten in het plastic als ze eenmaal zijn vastgezet, dus de tape beschermt de afwerking als je je daar zorgen over maakt. De beschermer bedekt het gebied volledig als hij eenmaal is geïnstalleerd en je zult hem nooit zien.

Ja, ik heb al zo'n ratelende offset-schroevendraaier, dus de voorkant zou gemakkelijk moeten zijn. Bedankt voor de gedetailleerde instructies en foto's voor de achterkant. Ik zal dit in het weekend installeren (als het weer het toelaat) en zal posten hoe het ging. Veel waardering.

Ik heb de mijne geïnstalleerd met vergelijkbare tijdsframes als Larry. Achteraf gezien zou ik gewoon de achterwielen (één hoek tegelijk) verwijderen en de klus klaren. Ongeveer dezelfde tijd besteed eigenlijk.

De voorkanten zijn een fluitje van een cent. De linker achterkant kostte me 45 minuten, de rechter achterkant kostte me 15 minuten.😄
Ja, de voorkanten waren zeker veel, veel gemakkelijker dan de achterkanten. Maar uw instructies waren zoveel beter dan die ik van Honda had gedownload, en de installaties zijn nu voltooid. Het moeilijkste deel voor mij was het plaatsen van die uitzettende knopclips aan de onderkant van de achterkanten. Eén kant was een fluitje van een cent, de andere kant niet zozeer. Maar ik heb ze uiteindelijk toch geplaatst. Ik heb ook de originele gebruikt in plaats van die welke bij de spatlappen werden geleverd. Nogmaals bedankt voor de nuttige tips.

Ja, de voorkanten waren zeker veel, veel gemakkelijker dan de achterkanten. Maar uw instructies waren zoveel beter dan die ik van Honda had gedownload, en de installaties zijn nu voltooid. Het moeilijkste deel voor mij was het plaatsen van die uitzettende knopclips aan de onderkant van de achterkant. Eén kant was een fluitje van een cent, de andere kant niet zozeer. Maar ik heb ze uiteindelijk wel geplaatst. Ik heb ook de originele gebruikt in plaats van die welke bij de spatlappen werden geleverd. Nogmaals bedankt voor de nuttige tips.
Goed om te horen.

1 - 20 of 20 Posts